Sunday, January 31, 2010

Program & Aktiviti

1.Aktiviti Hidup Seharian (ADL) - Untuk kanak-kanak yang tidak tahu menguruskan diri sendiri, latihan asas kemahiran hidup yang melibatkan kebersihan diri seperti menggosok gigi,mandi,berpakaian,makan dan minum,mengemas katil serta bergaul dengan rakan sebaya.


2.Kelas Khas (Aktiviti Pra Sekolah) - Untuk kanak-kanak yang telah boleh menguruskan diri sendiri dan boleh dilatih kemahiran tertentu.


3.Kumpulan Kelas Kraftangan - Untuk kanak-kanak yang mempunyai kebolehan dalam kraftangan dan berpotensi untuk maju dalam latihan vokasional.


4.Kelas Pemulihan Anggota/Terapi Carakerja - Disediakan bagi melatih kanak-kanak yang kurang upaya anggota bertujuan meningkatkan perkembangan motor halus / motor kasar mereka.


5.Terapi Muzik dan Kebudayaan - Disediakan bagi melatih kanak-kanak kurang upaya akal sebagai satu kaedah pemulihan menyeluruh yang berkesan untuk membantu melatih kordinasi pergerakan dengan harmoni sambil berhibur.


6.Terapi Multi-Sensory (Snoezelen) - Disediakan bagi tujuan pemulihan terapeutik yang menggunakan peralatan teknologi moden.Ia bertujuan merangsang lima deria utama manusia iaitu deria bau,rasa,dengar,lihat dan sentuhan di dalam suasana yang tenang berasaskan konsep 'relaxation'

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.